Ticket Resebyrå, Örnsköldsvik, 2009-10-28


Anmälningsdatum: 2010-02-11, Diskrimineringsdatum: 2009-10-28

Upp till Ticket är det tre trappsteg efter entrén. Detta omöjliggör för personer som använder rullstol att ta sig in till resebyrån. Ticket gör sig därmed skyldig till diskriminering.

Vid massanmälningsaktionen 2007 omtalade expediten att de hade brädor bakom disken som de kunde lägga ut om någon behövde dessa för att komma in till resebyrån…. (Uppföljning 2010-08-10) Läs hela anmälan om Ticket Resebyrå …

Gummesons Modehus AB, Örnsköldsvik, 2009-10-28


Anmälningsdatum: 2010-02-11, Diskrimineringsdatum: 2009-10-28

Upp till Gummesons Modehus ABs entré är det två trappsteg. Inne i butiken är det fem (5) trappsteg. Detta omöjliggör för personer med rörelsehinder att ta sig in till; och att handla i affären. Gummessons gör sig därmed skyldig till diskriminering.

Lokalen har anmälts två gånger tidigare, första gången redan 2005: http://www…. (Uppföljning 2010-08-10) Läs hela anmälan om Gummesons Modehus AB …

Subway, Örnsköldsvik, 2009-10-28


Anmälningsdatum: 2010-02-11, Diskrimineringsdatum: 2009-10-28

Upp till Subway Örnsköldsviks entrédörr är det fem (5) trappsteg. Inne i Subways lokal är det åtta (8) trappsteg upp till beställningsdisken. Detta omöjliggör för personer som använder rullstol att ta sig in till Subway…. (Uppföljning 2010-08-10) Läs hela anmälan om Subway …